مردم متولی کاشت یک میلیارد نهال درخت هستند

استاندار لرستان در حاشیه مراسم نهال کاری در کمربندسبز شهر خرم آباد گفت: صاحب و متولی طرح کاشت یک میلیارد درخت به‌عنوان یکی از برنامه‌های در دست اجرا در دولت سیزدهم، مردم بوده و توسط آن‌ها انجام خواهد شد.

فرهاد زیویار امروز یازدهم آذرماه در مراسم روز جهانی خاک، اظهار کرد: برداشتن قدم‌های مناسب در مسیر اجرای عمومی درختکاری مستلزم درک مناسب از ظرفیت‌های اساسی دو عنصر خاک و درخت است.

وی با اشاره به سهم ۳۰ میلیونی استان لرستان در طرح کاشت یک میلیارد درخت، تصریح کرد: سهم هر لرستانی در این برنامه کاشت بین ۱۵ تا ۲۰ نهال در طول چهار سال است.

زیویار همچنین به نقش مهم رسانه‌ها در برنامه کاشت نهال توسط مردم اشاره کرد و افزود: اصل این برنامه برای رسانه‌ها بوده و نقش مهم تبلیغ، تبیین و تشویق مردم برای مشارکت در آن را اصحاب رسانه‌ها ایفا می‌کنند.

استاندار خاک و درخت را دو کارخانه عظیم با کارکردهای حیاتی از جمله تولید غذا، تثبیت خاک، تجزیه و تبدیل ضایعات به مواد قابل استفاده سایر موجودات، تصفیه‌خانه طبیعی هوا، کنترل سیلاب‌ها و ذخیره‌ آب‌های زیرزمینی برای انسان و اکوسیستم برشمرد و اضافه کرد: ما باید بتوانیم درک بهتری نسبت به استفاده از این امکانات خدادادی داشته و در جهت مصرف بهینه و درست از این ظرفیت‌ها گام برداریم.

خروج از نسخه موبایل