تجلیل از خیرین حوزه سلامت استان لرستان

همایش تجلیل از خیرین سلامت استان لرستان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان، مسئول استانی و خیرین حوزه سلامت برگزار شد.

به گزارش ویراپرس، دکتر بهرام دلفان با اشاره به افزایش قیمت‌ها بیان داشت: سالی فقط شش میلیارد تومان از درآمدهای دانشگاه صرف تهیه و طبخ غذای دانشجویان می‌شود و اگر کمک‌های خیرین نباشد، هیچ دانشگاهی در کشور نمی‌تواند از زیر بار مالی هزینه‌های گزاف تجهیزات بیمارستانی، دارو و سایر هزینه‌های مصرفی آب و برق و گاز مراکز بهداشتی و درمانی خود برآید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: کمک خیرین تأثیرات شگرفی در حوزه سلامت دارد و جدیدترین مورد، اهدای 10 دستگاه آمبولانس بوده که توسط خیرین، تحویل ناوگان

فوریت‌های پزشکی استان شده است.

وی افزود: تعرفه‌های پزشکی تنها 30 درصد افزایش‌یافته است و این در حالی است که قیمت‌ها به‌مراتب خیلی بالاتر رفته و مهم است که سلامت مردم را حفظ کنند که در این راستا، مجمع خیرین حوزه سلامت تلاش خود را در این دانشگاه مضاعف کرده است.

وی گفت: امسال خیرین بالغ‌بر 97 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی و حوزه سلامت کمک کرده‌اند.

دکتر بهرام دلفان پرداخت مطالبات کارکنانی را نیز متأثر از این موضوع دانست که درآمدهای دانشگاه در مقایسه با هزینه‌های آن ناچیز است که ورود خیرین به این حوزه راهگشا خواهد بود.

دکتر دلفان گفت: انجام هفت هزار عمل قلب باز در بیمارستان شهید مدنی خرم‌آباد را تنها یک نمونه از موفقیت‌های دانست که حاصل تلاش همکاران خوب دانشگاه علوم پزشکی لرستان است.

وی افزود: دانشجوی تربیتی پاکستانی و هندی از سال آینده در این دانشگاه خود گواه افق‌های روشن و روبه‌پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان گریزی به حوادث چهارشنبه‌سوری زد و گفت: باید اساس را بر این بگذاریم تا به سمتی برویم که هیچ اتفاقی در چهارشنبه‌سوری رخ نداد و باعث آسیب به افراد جامعه شد که بار آن بر دوش دانشگاه‌های علوم پزشکی است و بافرهنگ سازی در سطح جامعه، این کار شدنی است.

در این آیین تجلیل، دکتر عزت پور رئیس مجمع خیرین حوزه سلامت استان لرستان به ارائه گزارش دوساله مجمع خیرین سلامت استان در دو بخش عمرانی و تجهیزات پرداخت و گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون، کمک‌های خوبی به حوزه سلامت استان رسیده و بالغ‌بر ۲۲ میلیارد تومان جهت تقویت ناوگان فوریت‌های پزشکی استان کمک شده است.

دکتر عزت پور افزود: ساخت مراکز و خرید تجهیزات بیمارستانی، احداث پایگاه سلامت، ساخت درمانگاه و بازسازی و بهسازی بخش‌های مختلف بیمارستانی، جزئی است که توسط خیرین سلامت صورت گرفته است که ارزش ریالی تجهیزات هزینه‌ای ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده و ارزش ریالی دارد. بابت احداث پروژه‌های عمرانی نیز ۸۵ میلیارد تومان می‌باشد.

وی گفت: از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خیرین در حوزه سلامت به نحو احسن استفاده می‌شود و باید دیگر خیرین را تشویق نمود که به این حوزه ورود پیدا کنند.

در پایان این مراسم از خیرین نیک‌اندیش حوزه سلامت استان لرستان، تجلیل شد.

عکس: محمد علی نژاد

خروج از نسخه موبایل