ذیحسابان در لرستان بر 12 هزار میلیارد تومان منابع مالی سال گذشته نظارت داشته‌اند

مدیرکل اقتصادی و دارایی لرستان گفت: ذیحسابان و حسابداران اداره کل اقتصاد و دارایی استان لرستان سال گذشته بر ۱۲ تا 13 هزار میلیارد تومان منابع مالی ملی و استانی در سطح نظارت داشته‌اند.

 علی محمدی در نشست سه‌شنبه‌های خبری با رسانه‌ها با اشاره به نظارت بر منابع ملی و استانی توسط ذیحسابان  و جایگاه حسابدار در نظام اجرایی، اظهار کرد: نظام حسابداری و کارکردهای آن در حوزه‌های اقتصادی مهم و شان حضور حسابدار در نظام اجرایی فراهم‌کردن اطلاعات درست و شفاف مالی است.

محمدی گفت: لرستان از استان‌های سبز و جز پنج استان برتر کشور در زمینه عملکرد درگاه ملی صدور مجوزهای کسب‌وکار است.

 وی از بهبود فضای کسب‌وکار تا آغاز کار فعالان اقتصادی لرستان با کمترین مانع خبر داد و افزود: در این راستا کمیته‌ای با حضور ۵۰ دستگاه اجرایی استان تشکیل شده است.

 محمدی یادآور شد: این کمیته علاوه بر بهبود شاخص، موانع کسب‌وکار و قوانین مخل را شناسایی و بررسی و سپس در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود.

 مدیرکل اقتصادی و دارایی لرستان افزود: خارجی‌ها از سال ۱۳۹۵ تاکنون ۱۱۲ میلیون یورو در لرستان سرمایه‌گذاری کردند.

 مدیرکل اقتصادی و دارایی لرستان گفت: در سال‌های گذشته در استان بعضی واگذاری‌ها به‌خوبی انجام نشده به‌طوری که متأسفانه برخی از آنها ابطال و برخی به‌جای سرمایه‌گذار، سرمایه‌بر بودند.

 وی افزود: یک هزار ۳۵۹ میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۸ به لرستان اختصاص داده شد که از این مبلغ تاکنون ۹۴۴ میلیارد تومان تأمین اعتبار شده که باید طرح از حوزه‌های مختلف به بانک‌ها معرفی شوند.

 محمدی یادآور شد: بر اساس مصوبه اواخر سال ۱۳۹۹ بانک‌های خصوصی مکلف‌اند منابعی که از استان دریافت می‌کنند ۵۰ درصد تسهیلات پرداخت کنند درصورتی‌که ۳۰ درصد پرداخت می‌کنند که متأسفانه در این زمینه بانک مرکزی نظارتی ندارد.

نقش رسانه در بهبود کسب‌وکار و توسعه لرستان بسیار تأثیرگذار است

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان با بیان اینکه ضرورت دارد رسانه‌ها در حوزه کسب‌وکار ورود پیدا کنند، گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی رسانه‌ها  به بهبود شرایط کسب‌وکار و توسعه استان کمک می‌کند.

علی محمدی اظهار کرد: یکی از محورهای توسعه هر منطقه، فضای رسانه‌ای آن است و ما  از اصحاب رسانه می‌خواهیم به اطلاع‌رسانی و تبیین فضای کسب‌وکار استان بپردازند. 

محمدی سرعت انتشار اخبار بد را به‌مراتب بیشتر از اخبار خوب دانسته و گفت: در بازار سرمایه سرعت انتشار اخبار منفی خیلی بالاست و با یک خبر منفی قیمت برخی از سهام به‌سرعت کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه فضای کسب‌وکار زمینة سرمایه‌گذاری است و زمانی که این فضا مناسب نباشد سرمایه‌گذار رغبتی برای سرمایه‌گذاری در آن منطقه ندارد، تصریح کرد: بخش خصوصی و سرمایه‌گذار به فکر ارزش‌افزوده خود بوده و هوشمند عمل می‌کند.

علی محمدی در مورد بالابودن نرخ بیکاری در لرستان گفت: بیکاری در استان به‌خاطر یک سری از علت‌هاست که باید شناسایی شود.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در لرستان علت نیست؛ بلکه معلول یک سری از علت‌هاست، افزود: یکی از دلایل بیکاری در استان فضای کسب‌وکار است.

محمدی در خصوص ثبت‌نامی‌های جدید سهام عدالت گفت: ثبت‌نام صرفاً برای نهادهای حمایتی و ایثارگران است که از سال ۸۸ تاکنون ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند.

وی تصریح کرد: لیست این افراد مشخص و مجوزهای لازم گرفته شده و مراحل آخر آن در حال انجام است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان بیان کرد: سهام عدالت برای سایر اقشار ابلاغ نشده و به‌محض ابلاغ از طریق اداره کل امور اقتصادی و دارایی، روابط‌عمومی این اداره کل و رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

خروج از نسخه موبایل