پروانه‌های صنفی کاغذی فقط تا پایان سال جاری اعتبار دارند

مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان گفت: پروانه‌های صنفی کاغذی فقط تا پایان سال جاری اعتبار دارند و صاحبان این جوازها باید از طریق درگاه ملی مجوزها اقدام به دریافت شناسه یکتا کنند.

علی محمدی در نشست اطلاع‌رسانی و تبیین درگاه ملی مجوزها با  رسانه‌های استان گفت: هر گونه مجوز کسب‌وکار  تنها از طریق درگاه ملی مجوزها صادر می‌گردد و دارندگان پروانه‌های کسب‌وکار قدیمی باید از طریق ثبت‌نام در این سامانه اقدام به دریافت شناسه یکتا نمایند

محمدی گفت: از ابتدای سال 1403 جهت دریافت هرگونه تسهیلات و  وام  به هیچ عنوان اسناد کاغذی  از طرف دستگاه های دولتی و بانک ها پذیرفته نمی شود.و دریافت وام ها و تسهیلات  مشروط به داشتن مجوز صادر شده از درگاه ملی مجوزها است.

وی در ادامه گفت: ثبت‌نام در درگاه ملی مجوزها حداکثر 3 یا 4 دقیقه زمان می برد که افراد باید کد ملی، کدپستی و فایل مجوزهای قدیمی خود را بارگزاری کنند و  بدون هیچ هزینه ای و فقط با تلفن همراه خود می توانند مجوز خود را دریافت کنند.

طبق قانون تسهیل صدور مجوزها با صدور شناسه یکتای الکترونیک مجوزهای کاغذی فاقد اعتبار می‌شوند. دارندگان مجوزهای کاغذی و قدیمی صنفی هم برای این که خدمات دولتی  قطع نشود، باید شناسه یکتا دریافت کنند. با صدور شناسه یکتا نام صاحب مجوز صنفی در بانک اطلاعات کسب‌وکارهای صنفی کشور ثبت می‌شود.

صدور مجوزهای صنفی از ابتدای امسال آغاز شده است. از 15 آذر امسال نیز صدور شناسه یکتا برای مجوزهای قدیمی صنفی آغاز شده است.

عکس و خبر: محمد علی‌نژاد

خروج از نسخه موبایل